Tovas Berättelser<33

2013-11-11
00:18:00

"Ängeln vid min sida"

Jag kan inte andas. Jag snubblar till på en bränd planka och faller ner på marken. Jag kan inte resa mig. Jag är för svag. Lågorna bränner min hud. Röken forsar in i lungorna. Jag hostar och hostar. Ropar på hjälp. Hoppas att någon ska höra mig. Plankor faller från taket. Blockerar varje utgång. Jag är instängd. Ingen utväg. Inget hopp. Jag mot elden. Elden mot mig. Det börjar svartna. Jag känner långsamt hur jag brinner upp utifrån och in. Jag dör. Jag dör. Jag dör.

Någon är här. Sitter och puttar på mig. En kvinna med långt vackert ljust hår. Det var som att det lyste om henne. Hon var så vacker. Och hon log mot mig med sitt vackra leende. Hon sträcker ut en hand och jag tar tag i den. Snabbt känner jag mig stark. Jag får krafter att resa mig upp och ta mig ut på ett ögonblick. När jag ligger där i det lite våta, mjuka gräset tänker jag ”vem var den vackra kvinnan?”.

Jag ser mig om men kan inte se någon. Var är hon? Min hjälte. Var är hon? Brandmän och sjukvårdare bär in mig på en bår i en ambulans och jag faller in i en djup sömn och vaknar aldrig mer.

 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: